Playback speed
×
Share post
Share post at current time
0:00
/
0:00
Transcript

Brand Insight #5 | Dove the selfie project

Impact maken met een duidelijke boodschap

Mama, zijn er dingen die je niet mooi vindt aan jezelf?"

"Mama, vindt jij mij goed in tekenen?"

"Mama, denk je dat ik een goede juf kan zijn later?"

Mijn dochter is net 9 geworden. Naast dat ze me de oren van het hoofd vraagt over alle wereldproblemen en hoe zij daar een standpunt over kan innemen (I kid you not!!), zijn er de naar bed of school brengmomenten die plots gevuld worden met deze vragen.

Zelfbeeld, zelfwaarde, de invloed van anderen.. we weten het allemaal wel, maar heel vaak doen we gewoon alsof het er niet is. Stoppen we het weg, praten we er niet over.

Maar praten over dingen die ons raken, is wat nodig is om elkaar nog te raken en voelen. Om het gesprek weer te hebben. Om enthousiast te blijven.

Het voelt misschien wat extreem, maar juist mkb merken kunnen zo'n lokale impact maken als we juist meer dan alleen een product of dienst bespreekbaar maken.

Deze campagnevideo van Dove is zo diep rakend! Het proces dat meisjes ondergaan om mooi te worden, of eigenlijk om zich mooi te voelen... We zien het niet meer. We zien niet meer wat er schuil gaat achter de beeldconsumptie die we elke dag tot ons nemen.

Extreme verwondering is nodig om je doelgroep écht te raken bij waar hij/zij is en zich aan je te verbinden. Ik hoop dat deze boodschap je inspireert na te denken hoe jij weer kan verwonderen.

Benieuwd hoe je jouw boodschap en de wereldwijde trends en aandachtspunten van je publiek onder de aandacht brengt en daarmee mega relevant wordt voor een grote groep? Check de serie ‘Merkpositionering in een paradoxale tijd’. Ik neem je daarin mee door alle trends voor 2025 en hoe je ze vanuit merkstrategie gebruiken kan.


BrandInsight #5

Elke week deel ik een nieuwe Brand Insight waarin ik een campagne met je deel ter inspiratie en lering. Blijf volgen voor meer inzichten en inspiratie om jouw merk te versterken.


Wij zijn Osees, gevestigd in regio Nijmegen/Arnhem en we werken met lokale en nationale merken. We helpen ze hun merk te herijken en daarmee impact te maken en hoofden en harten te raken. Dit doen we door ze mee te nemen in loops. Een loop vertegenwoordigt een voortdurend, cyclisch proces dat ervoor zorgt dat je merk voortdurend ontwikkelt. Merken stoppen vaak na de eerste stappen, maar om te kunnen floreren moet je je merk consequent herzien, opnieuw afstemmen en aanpassen. Onze drie loops zorgen ervoor dat jouw merk nooit stagneert en blijft groeien.

Ontdek de Brand Loop

Meer over de Strategy Loop

Impact maken met Momentum Loop

Osees's Brand Intel - NL
Brand Insights
Opvallende campagnes en de merkstrategie erachter