Playback speed
×
Share post
Share post at current time
0:00
/
0:00
Transcript

Samsung daagt Apple uit: hoe bold marketing je merk versterkt

Waarom uitdagende campagnes de sleutel zijn tot meer merkbetrokkenheid.

“𝗗𝗼 𝗺𝗼𝗿𝗲 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗮𝗻 𝗮𝗽𝗽𝗹𝗲, 𝘁𝗵𝗮𝗻 𝗔𝗽𝗽𝗹𝗲’𝘀 𝗲𝘃𝗲𝗿 𝗱𝗼𝗻𝗲.”
Daag de status quo uit!

Afgelopen week veroverde Samsung mijn merkhart met een geweldige hashtag#tiktok ad voor de introductie van de Samsung S24 Ultra.
En ja ik ben een hashtag#Apple meisje, dus alles dat robot is, komt er niet in. Maar vanuit merkperspectief: Samsung nailed their marketing!

Want hoe maak je impact in een wereld vol technologie en heel veel ruis?

Samsung deed dat heel gedurfd met de uitspraak: “Do more with an apple, than Apple’s ever done.” En eenvoud.
Deze gedurfde zet is een masterclass van 30 seconden in competitieve strategie en merkpositionering.

De slimme en oh zo eenvoudige woordspeling is niet alleen geestig – het is een briljante strategie die de aandacht trekt en nieuwsgierigheid wekt. Samsung daagt de status quo uit en moedigt consumenten aan om verder te kijken dan het gewone en de buitengewone mogelijkheden van hun technologie voor te stellen.


Door direct naar Apple te verwijzen, maakt Samsung niet alleen een statement; ze spreekt de Apple consument rechtstreeks aan en nodigt uit om de grenzeloze mogelijkheden van hun technologie te ontdekken.
Het is een uitdaging om anders te denken, de grenzen te verleggen en innovatie te omarmen die het dagelijks leven echt verbetert.


Voor marketeers en eigenaren van kleine merken biedt Samsungs aanpak waardevolle lessen:
1. 𝗩𝗮𝗹 𝗢𝗽: Wees niet bang om bold claims te maken die je unieke voordelen benadrukken.

2.𝗕𝗲𝘁𝗿𝗲𝗸 𝗲𝗻 𝗩𝗲𝗿𝗺𝗮𝗮𝗸: Gebruik humor en verrassingen om de aandacht te trekken en je boodschap onvergetelijk te maken.

3. 𝗖𝗿𝗲ë𝗲𝗿 𝗱𝗲𝗯𝗮𝘁: Stimuleer debatten en discussies om de betrokkenheid en zichtbaarheid van je merk te vergroten.

Met name dat laatste: door over en op een vriendschappelijke manier over je concurrent te spreken, creëer je automatisch dat er over je gesproken wordt en dus meer merk betrokkenheid en herkenbaarheid.

Grote merken durven elkaar veel meer en vrijer te gebruiken en in te zetten in campagnes, elkaar op te zoeken en het merkpositioneringsspel out in the open te spelen. MKB vindt dit over het algemeen ingewikkeld en heeft veel angst voor vaak ondefinieerbare zaken. We zijn vaak bang voor het negatieve gesprek dat mogelijk, eventueel, misschien en onder voorbehoud, misschien zou kunnen plaatsvinden.


Durf meer, daag de norm uit en herdefinieer je positie in de markt.


Hoe kijk jij naar concurrentie opzoeken in je marketing?


hashtag#merkpositionering hashtag#marketing hashtag#samsung hashtag#apple hashtag#advertising hashtag#branding

Osees's Brand Intel - NL
Brand Insights
Opvallende campagnes en de merkstrategie erachter