Afgelopen donderdag was het alweer de 5e editie van The Self-Made Summit. Als dagvoorzitter van dit event had ik dit jaar de eer om de juiste mindset voor de dag te zetten en de toon te bepalen voor de waanzinnige panelgesprekken, talks en workshops die volgden.
Hieronder mijn take-aways van iedere talk op de Powerstage
Leiderschapspanel gesprek onder leiding van Stephanie Knoors:
Giny Boer | CEO Europe (C&A):
- "Als manager stel je een doel (je WAT) dat geeft je alle ruimte om volop te luisteren naar de interne aangedragen oplossingen van 'hoe' het doel te bereiken."
- "Intuïtie volgen is een waarde die wij als vrouwen hebben en te weinig inzetten."
- "Je moet open staan om dingen te leren, niet denken dat je alles weet en soms is twijfel goed."
- "Als je niet jezelf blijft, gaan dingen fout. Intuïtie is echt en komt vanuit ervaring."
Sharita Boon | directeur DPG Recruitment:
- "Zorg dat je blijft wie je bent, want daar ben je op aangenomen."
- "Als leider ben je continue aan het incasseren. Zorg dat je een uitlaatklep hebt om dat te dragen."
Nadine Klokke | CEO Knab
- "Je kunt soms een ‘hardere’ uitstraling hebben dan wat je in een kwetsbaar moment wil delen. Wees je daarvan bewust."
- "Accepteer dat groeien samengaat met fouten maken. Daar zit de stretch, het leren, het beter worden."
- "Escaleren (hulpvragen) heeft een functie, is professioneel en voorkomt dat je groei tegenhoudt."
Gloria Wekker over Bewustwording en Diversiteit:
- "Wees je bewust dat wit en zwart beiden 400 jaar koloniale onderdrukking met zich meedragen."
- "Excellence requires diversity; diversity comes in clusters, not individuals."
𝗕𝗹𝗼𝗸 𝗡𝗲𝗲𝗺 𝗱𝗲 𝘁𝗶𝗷𝗱
Anneloes Van der Heijden | Studio Anneloes:
Durf om in de tijd andere stappen te zetten en te blijven ontdekken. Maak jezelf vrij en los van wat je hebt gebouwd en bouw door.
- "Ken jezelf, blijf dicht bij jezelf en omring jezelf met anderen."
Mascha Damen panelleider (70+ Panel):
- "Neem de tijd, niet alles hoeft vandaag."
- "Voldoening over tijd gaat over accepteren dat je iets doet, ook de dingen die niet goed en perfect gaan. Have fun while doing it." - Hedy D'ancona
Suzanne Berings | CEO Swapfiets deed een waanzinnig interview over Carrière -
"You can not be, what you can not see."
met Saskia Baar:
- "Give it a go, and it evolves."
en Ineke Tolud van Rituals:
- "Raise your hand for every opportunity and make it your responsibility to make it work."
- "Make a five-year plan and be your own guide."
en Pauline Verheijen-Dop | PepsiCo:
- "If opportunity knocks on your door, be prepared to make the most of it."
the lovely Nikki Adamo from Nestlé:
- "Knowing who you are, and connect that with something that you’re passionate about and make impact, should be your guide."
- "Stay conscious in the process of being part of a team and becoming the leader of the team."
- "Leadership is a continuous journey."
- "Be fully present."
- "Empathy is the most important thing in leadership."
Let's evolve!
De lessen van The Self-Made Summit: leiderschap, diversiteit en kansen
Ontdek de inzichten van leiders, CEO's en experts tijdens dit inspirerende event.
May 28, 2024
O's Brand Intel
“O’s Brand Intel” is voor de leiders en decision-makers die durven door te dringen tot de kern van wat een merk écht maakt. Vanuit ons perspectief als brandingbureau delen we rauwe verhalen en strategieën over hoe merken vaak worden belemmerd door interne dynamiek en gemiste kansen. We verkennen wat er gebeurt wanneer je de merkidentiteit niet alleen definieert, maar ook volledig tot leven brengt binnen je organisatie. Of je nu een directeur, marketing manager of entrepreneur bent—deze vodcast geeft je de tools en inzichten om de merkuitdagingen van morgen aan te gaan.
“O’s Brand Intel” is voor de leiders en decision-makers die durven door te dringen tot de kern van wat een merk écht maakt. Vanuit ons perspectief als brandingbureau delen we rauwe verhalen en strategieën over hoe merken vaak worden belemmerd door interne dynamiek en gemiste kansen. We verkennen wat er gebeurt wanneer je de merkidentiteit niet alleen definieert, maar ook volledig tot leven brengt binnen je organisatie. Of je nu een directeur, marketing manager of entrepreneur bent—deze vodcast geeft je de tools en inzichten om de merkuitdagingen van morgen aan te gaan.Listen on
Substack App
Apple Podcasts
RSS Feed
Share this post