WAT + WIE = HOE: De Formule voor Echte Resultaten
Waarom je niet met het 'hoe' moet beginnen als je strategisch wilt groeien of een succesvolle campagne wilt draaien
Waarom starten we altijd met het 'hoe'?
'Hoe' we het gaan aanpakken, welke tools we gaan gebruiken, 'hoe' leuk het gaat worden, 'hoeveel' voordeel die ander erbij gaat hebben...
We denken direct in een oplossing, nog voor we de vraag helder hebben.
Het antwoord is simpel:
1) We zijn vaak gefocust op resultaat.
2) Het maakt ons blij om te creëren (want dan zijn we - in ons hoofd - sneller bij het resultaat.
En dat is precies waarom het creatieve proces voor groeiende bedrijven, managers en leiders, maar zeker ook creatieven soms vastloopt;
ze blijven hangen zonder output, weinig succes en vooral een onbevredigend gevoel.
🍽️ Tijdens de heerlijke lunches van een netwerk waar ik geregeld aan deelneem, waar ik ervaren collega-ondernemers ontmoet en openlijk praat over de uitdagingen waar onze bedrijven voor staan, merk ik telkens dat ik dezelfde vraag stel aan tafel: "Oké, ik hoor je zeggen dat je iets wilt betekenen voor je personeel/klant... maar WAT is de aanleiding/jouw doel/verwachting van jou/team/klant?"
Ik voel me vaak als een kras op de plaat... zowel tijdens de klantgesprekken voor Osees B.V. als tijdens deze lunches... Want waarom zetten we onszelf vast in alle scenario's en oplossingen die we zo uit onze mouw schudden, als we eigenlijk nog niet echt goed weten 'wat' we proberen op te lossen?
🔍 Dus vandaag deel ik een simpele formule waarmee ik weet dat we jou een hoop frustratie wegnemen en je jezelf veel eerder kunt toetsen op de haalbaarheid van iets dat je in je hoofd haalt.
De WWH-formule is toepasbaar op letterlijk alles dat vraagt om een aanpak. WAT + WIE = HOE.
📚 Rekenen leren begint in groep 3 nooit eerst met de uitkomst.
Je leert eerst dat je met vaste getallen dingen kunt doen... en dat als je 2 vaste getallen hebt, er ook een uitkomst komt; 1+1= ...
Als je weet waarmee je gaat rekenen, wordt het gemakkelijker om het resultaat te berekenen en in sommige gevallen ook terug te redeneren: ... + 1=2.
Als je weet WAT je wilt (doen/betekenen/bereiken/veranderen) en vervolgens definieert MET WIE en VOOR WIE je dat wilt, ontstaat het HOE automatisch... met veel meer mogelijkheden en gemak dan we kunnen bedenken als we eerst met het 'HOE' zouden beginnen.
Benieuwd hoe de WWH-formule werkt als je een Campagne wilt bedenken, een uitdaging in je team hebt of op het punt staat om groei te realiseren in je bedrijf? Swipe door de voorbeelden en snelle oplossingen.
------------------------------
🌟 Note: Als je meer wilt weten over hoe merkimpact en organisatiebreed leiderschap zorgen voor echte merkgroei, meld je dan aan voor onze gratis Masterclass op donderdag 28 maart van 9-10.30u: https://lnkd.in/eHacE29e
Samen met Faroshia leer je alles over de synergie tussen leiderschap en merkfundament als dragers voor professionalisering & groei.