Nieuwe serie "Merkpositionering in een paradoxale tijd"
Soms komt alles samen.
Ik schrijf al even over de merktrends en het wereldtoneel dat zo drastisch aan het veranderen is, dat bedrijven echt wel moéten schakelen.
De trends zijn groots en omvattend en daarom heb ik er moeite voor gedaan om de inhoud en het begrip van deze trends te vereenvoudigen en toepasbaar te maken voor ieder merk vandaag.
In deze serie knip ik de trends op, laat zien wat consumenten echt nodig hebben en via welke stappen jij er komen moet.
Je vindt alle delen onder series of begint hier met het eerste deel:
Merkpositionering in een paradoxale tijd – Deel 1: De paradox en de drie stappen die merken moeten zetten om vooruit te komen
Tijdens een optreden van Roué Verveer viel één opmerking me op:
Merkpositionering in een paradoxale tijd – Deel 2:Consumentenbehoeften en de trends die jouw merk moet begrijpen
Consumenten bevinden zich vandaag de dag in een constante paradox. Ze verlangen naar zingeving, verbondenheid en betekenisvolle ervaringen, maar weten vaak niet precies hoe ze deze doelen moeten bereiken. Dit biedt een enorme kans voor merken om in te spelen op deze diepere verlangens, maar alleen als ze de onderliggende trends begrijpen die het consume…
Merkpositionering in een paradoxale tijd – Deel 3: Hoe merken hun brand assets inzetten om paradoxaal consumentengedrag te benutten
Na het verkennen van de paradox waarin consumenten zich bevinden en de trends die deze behoeften aansturen, komen we bij het praktische gedeelte: hoe merken hun brand assets kunnen inzetten om effectief in te spelen op dit paradoxale consumentengedrag.