Brand Insight #4: UN Enviroment Programme raakt in 1 campagne alle generaties
Je boodschap afstemmen op al je doelgroepen en segmenten
80% van de communicatie faalt omdat merken dit vergeten ⬇️⬇️⬇️
In merkstrategie zeggen we vaak dat hoe je iets zegt net zo belangrijk is als wat je zegt. Deze afbeeldingen van de UN Environment Programme laten dat perfect zien. Communiceren over duurzaamheid is lastig – het vraagt om gedragsverandering, en laat dat nou precies zijn waar mensen meestal niet zo happig op zijn.
Wat de UN hier briljant doet, is de boodschap afstemmen op verschillende generaties. Elk van ons herkent iets persoonlijks in deze beelden – van de ‘boomers’ die ons naar de maan brachten tot aan Gen Z die iconische trends nieuw leven inblazen. Het gebruik van herkenbare generatiespecifieke beelden zorgt voor een emotionele connectie die veel verder reikt dan alleen feiten en cijfers.
Als we willen dat mensen niet alleen luisteren, maar ook actie ondernemen, moeten we verhalen vertellen die resoneren. Het gaat erom je doelgroep te kennen, hen aan te spreken op een manier die hen raakt – en hen zo te helpen verandering te omarmen.
Ik ben benieuwd: welk beeld of boodschap raakt jou het meest?
Elke week deel ik een nieuwe Brand Insight waarin ik een campagne met je deel ter inspiratie en lering. Blijf volgen voor meer inzichten en inspiratie om jouw merk te versterken. BrandInsight #4 #communicatie #duurzaamheid #branding #strategie #generaties #impact